Short Vacation Part 2

Assalammualaikum!

This entry sambungan entry short vacation entry part 2..this entry agak sedih bagi aku sikitlah..sebab apa? Sebab our family hntr adik lelaki aku masuk UiTM Segamat,Johor..actually kalau korang nk tau, kami adik beradik di besarkan dengan penuh kasih syg..n x penah berpisah antara satu sama lain ketika kami masih menuntut ilmu..senangnya x penah pergi borders school la..cuma tradisi kami di pecahkan oleh adik bongsu aku, disebabkan result UPSR dia cemerlang, so adik aku yg bongsu tue, dak jeeha dpt offer masuk Kolej Tunku Kurshiah..so dia la pecah tradisi kami adik beradik..bukan apa, kami nie ssh nk berpisah antara satu sama lain..so aku n adik lelaki aku nie mmg x merasa la masuk asrama..dari sekolah rendah until la sekolah menengah..hahaha..so bila masuk tue after spm, untuk truskan pengajian peringkat Diploma, mmg meraung gaklah..yelah xpenah berjauhankn..

Entry kali ni aku nk cerita sikit pengalaman aku ketika study di Kolej Universiti Islam Melaka 6 thun yg lalu..al-kisahnya..jeng2..hehe..aku dapt masuk offer ke UiTM untuk truskan pengajian dlm Diploma Kejururawatan..tapi x tau kenapa ayah aku nk aku stdy dekat Kolej Universiti Islam Melaka nie..aku pun ketika tue mmg xdelah rase nk bntah ke apa..padahal stdy dekat UiTM la bgs..so disebabkan xnak hampakan permintaan ayah aku tue, aku pun setujula dengan alasan ayah aku berbunyi sebegini 'Long, kalau boleh abah nk kau stdy dekat sni, sebab apa? Sebab dekat ngn kg kte..so kalau pape nnti senang la..nenek semua ada sni'..masa nie kami sekeluarga belum berpindah ke Melaka lagi..msih menetap di Klang, Selangor..lepas tue kalau nk tau, aku nie bukan lah suka jd Jururawat nie, aku lebih minat dengan seni atau art nie..aku sukakan kesenian nie..so disebabkan mak aku plak ckp mcm nie ' long, kalau boleh umi ngan abah nk along jd misi, nnti kalau sakit ke apa, bole rawat umi dgn ke abah..'..hah! Amik kau!!! X sentap ke kalau parents kau ckp mcm tue???!!! Confirmla sentapkn..bergenang gak la air mata nie..hahaha..so dgn penuh harapan dan perasaan bangga aku dengan gagahnya meneruskan niat untuk meneruskan pengajian aku di Kolej Islam tue..nk di pendekkan cerita, mmg bestla dilayan mcm anak bongsu aku nie..walaupun bwh aku ade 2 org adik lagi..hahaha..so kembang hidup sekejap..hahaha! Xyah la cita mcm mne aku daftar bagai, mmg x abis entry nie karang..so lepas je masuk pendaftaran tue, aku bole plak setiap minggu demam u'olls!!!!.. Rindu punya pasal x penah berpisahkan..setiap minggu parents aku balik kg tgk aku..hahaha..smpai satu tahap ayah aku buat keputusan untuk berpindah ke Melaka..kebetulan Jabatan Imigresen ayah ada kekosonga ..so mmg hooreyla aku!!!!..lepas drg pindah melaka, trus aku da x demam.. Dan syukurla alhamdulillah habis jugak aku habiskan diploma aku..hahaha..bnyak lagi bnda yg nk sharing maring dengan korang tapi x yah cita la..nnti xmasuk plak part adik aku nie..hahahaha..

Ok lets masuk bab adik bongsu aku, adik perempuan aku..yg nie tragis sktla bgi aku..sebab menyebabkan 1 rumah aku x mkn selama seminggu..hahaha.. Xdela xmkn, mkn cuma xde selera..hahaha..adik aku yg bongsu nie kira pecah rekodla sebab antara kami adik beradik xpenah masuk asrama..bukan xdpt offer pergi sekolah asrama nie, dapat jgk, tapi tuela mmg kami xnk pergi..hehe..so dak jeeha nie genius dpat 5A dalam UPSR and best student dekat sekolah dia..so dia dptla masuk Sekolah Berasrama Penuh di Kolej Tunku Kurshiah kuota Guru Besar sekolah die..so parents aku mmg happy gilerla..tue yg buat umah kami sunyi tnpa gelak ketawa dia..tup2 masuk asrama..n kalau korang nk tau adik aku pelajar yg paling truk homesick dia dikalangan tingkatan 1..hahahah..yg xbole thannya..mak aku kat dapur basuh pinggan menangis teresak2..yg ayah aku plak sidai baju smbil menangis..aku?aku plak ngis nyorok2 lah..hahaha..tapi syukur alhamdulillah..dah 3 thun dia di kolej tue..skrg nie tggu result PMR..berdebar jela dia..tapi rilex je aku tgk dia..makan mcm2..hahaha..

Ok part nie aku agak sedih gak la..sebab turn adik lelaki aku plak berjauhan dengan kami sekeluarga..nasib xjauh, kat segamat je kan.. Tapi rasa lain gak la, sebab biasanya dia lah yg penghibur kami kat rumah nie..teman aku gaduh, teman aku nangis, teman aku bercerita, semuanya dialah! Maklumlah seorang je anak lelaki dlm family aku..so mmg terasala bila dia xde kt umhkan..kalau kat umh nie,dia mmg mcm anak perempuan la..tolong mak aku..sebab tinggal bertiga je dekat rumah.. Aku tentula kerja dekat KL, dak jeeha kat asrama..so dia la jd anak lelaki, anak perempuan..so bila dia masuk U nie paling terasa sekali Mak and Ayah aku la..lagi2 ayah aku..dari segamat sampai la melaka..meleleh airmata dia..mayb baru lagi kn..so nnti dah lama biasa la nnti..hurm i think smpai cni je kowt i'olls sharing maring this stories dekat u'olls..daaaaa..assalammualaikum!



















Comments

Popular posts from this blog

Pengalam Bermalam di Pusat Bersalin Berisiko Rendah Putrajaya

Tips Menambahkan Air Ketuban

Syukur Alhamdulillah!